home Promovare Online Cum pot să-mi promovez site-ul?

Cum pot să-mi promovez site-ul?

Aceasta este întrebarea care apare pe buzele oricărui proaspăt posesor de site. De cele mai multe ori așteptările de la un site nou sunt extrem de mari. Problema este că, indiferent cât de bine a fost conceput și cât de bogat în informații utile ar fi, un site nou nu este cunoscut, prin urmare, fără un minim de promovare nu va avea prea curând parte de utilizatori interesați de conținutul său.

Sunt două metode principale de promovare care ar trebui puse în practică încă de la lansarea oficială a unui site sau chiar înainte de această dată.

1. Promovarea de tip PPC. Leader absolut al pieței în acest domeniu este serviciul Google AdWords. Principiul este simplu. Se setează o campanie de publicitate cu un buget maxim pe zi și un cost maxim per click. Odată pornită campania, aceasta va da rezultate în sensul că va aduce vizitatori pe noul site.
Costurile unei astfel de campanii de promovare pot fi stabilite încă de la început, beneficiile campaniei însă sunt dependente de aceste costuri dar nu numai. Concurența este cea care contează cel mai mult în a determina prețul per click.

Principiul de funcționare al acestui sistem este licitația. Există un sistem destul de bine pus la punct care determină care dintre anunțuri să fie afișate în funcție de mai mulți factori: prețul maxim per click setat, relevanța conținutului, buget disponibil și interesul utilizatorului.

2. Promovarea de tip SEO (promovarea organică). Deși nu este tocmai corectă această exprimare, așa este percepută de către majoritate persoanelor.
Acest tip de promovare nu ar trebui sa existe, teoretic vorbind. Ea ar trebui să vină de la sine, pe măsură ce mai mulți utilizatori intră în contact cu siteul împricinat și are ca și corespondent în lumea reală „gura lumii”, adică acel fenomen care se întâmplă de regulă atunci când un produs nou este deosebit de bun sau prost în comparație cu altele similare: se duce vorba din om în om până ce o anumită comunitate ajunge să aibă deja o percepție asupra produsului, fără ca majoritatea membrilor săi să fi ajuns al cunoaște sau folosi.
Acest tip de promovare se referă la răspândirea de informații despre noul site în mediul online cu ajutorul altor site-uri care deja au o anumită recunoaștere în rândul utilizatorilor. Efectele unei astfel de promovări apar destul de târziu și se concretizează în special datorită felului în care vor fi reprezentate informații despre site în paginile cu rezultate afișate de principalele motoare de căutare: Google, Bing, Yahoo ….

Pentru a astfel de promovare trebuie sa apelăm la ajutorul unui specialist, chiar dacă știm câte ceva  despre acest subiect, pentru simplul motiv că sunt schimbări destul de dese în algoritmii motoarelor de căutare și deoarece este o activitate care necesita mult timp.

Cele două metode de promovare sunt complementare și se influențează reciproc. O campanie PPC bine făcută pentru un site cu conținut bine structurat și util, va avea ca și rezultat secundar o promovare organică de tip SEO, deoarece utilizatorii vor răspândii informații despre noul site în mediul online pe forumuri, bloguri sau siteuri de știri.

Ambele tipuri de promovare sunt absolut necesare în primele luni de viață ale unui site. Ele aduc recunoaștere în rândul utilizatorilor dar și vizitatori activi. Persoane care efectiv vizitează paginile site-ului și accesează informația disponibilă pe acesta, putând astfel conduce la o interacțiune efectivă între utilizator și site. Cu ajutorul unor instrumente de urmărire se poate studia comportamentul utilizatorilor și, implicit, felul în care ei percep informația disponibilă și cât sunt de determinați să încerce să utilizeze serviciile sau produsele prezentate, ajutând posesorii site-urilor să determine care sunt schimbările necesare în vederea atingerii scopului final: vânzarea serviciilor sau produselor oferite și obținerea profitului.

Costurile nu sunt chiar nesemnificative, cu toate că sunt incomparabil mai mici decât cele dim mediul off-line.